Theater Instituut Nederland (TIN)

Goedkoop is vaak duurkoop /  of het is niet altijd wat het lijkt

Het Theater Instituut (TIN) in Amsterdam vroeg Bart Lohr om mee te denken hoe de CRM-omgeving beter kon gaan functioneren.
Het traject dat volgde bestond allereerst uit een vooronderzoek om te kijken waar de knelpunten zaten . De vraag was ook hoe de bestaande software (SugerCRM) beter ingericht kon worden of dat er beter voor andere CRM-software gekozen kon worden.

TIN beheerde de gegevens in in een gratis, open source pakket. Om goed (?) met het bestaande pakket te kunnen werken, moest er voor een commerciële (betaalde) versie gekozen moest worden. Toen werd duidelijk dat het zowel functioneel als financieel meer voordelen bood om over te stappen op andere CRM-software. Bart Lohr hielp TIN kiezen voor het juiste softwarepakket en implementatiepartner.Hij vervulde de rol van projectleder vanuit het TIN bij de inrichting en implementatie van het systeem in de organisatie.

First things first
Bart Lohr schetst graag een roadmap van hoe CRM-software gefaseerd in de organisatie ingevoerd kan worden. Dit betekent vaak eerst beginnen met een eenvoudige basis inrichting waar iedereen goed mee kan leren werken en de data op orde krijgen. Tevens is in die beginfase belangrijk dat het beheer van het systeem goed geborgd wordt in de organisatie – dat er keyusers, en een applicatiebeheerder goed ingevoerd zijn in het systeem en dat het eigenaarschap belegd is bij de business.

Is de basis eenmaal goed op orde en onder controle dan kan het systeem naar de verdere organisatie uitgerold worden en kunnen meer geavanceerde toepassingen ingevoerd worden. Dan gaat het systeem veel meerwaarde opleveren.

Dit betekent ondermeer kosten besparen door veel efficiënter te werken, verbetering van communicatie met alle relaties in snelheid en kwaliteit en veel beter en slagvaardiger kansen kunnen benutten door goed inzicht in alle gegevens.

 

 Foto’s: TIN (website en Facebook).